Some corrections for windows drawing (preview Degradés, sprites special effects)

git-svn-id: svn://pulkomandy.tk/GrafX2/trunk@75 416bcca6-2ee7-4201-b75f-2eb2f807beb1
This commit is contained in:
Adrien Destugues 2008-07-29 16:58:49 +00:00
parent 4da86a845d
commit 2536cb6e88
5 changed files with 10 additions and 5 deletions

View File

@ -1741,6 +1741,7 @@ void Degrade_Dessiner_preview(short Debut_X,short Debut_Y,short Largeur,short Ha
for (Pos_Y=Debut_Y;Pos_Y<Fin_Y;Pos_Y++)
for (Pos_X=Debut_X;Pos_X<Fin_X;Pos_X++)
Traiter_degrade(Pos_X-Debut_X,Pos_X,Pos_Y);
SDL_UpdateRect(Ecran_SDL,Debut_X,Debut_Y,Largeur*Menu_Facteur_X,Hauteur*Menu_Facteur_Y);
}
void Bouton_Degrades(void)
@ -5208,6 +5209,8 @@ void Afficher_sprite_effet(short Numero_sprite, short Debut_X, short Debut_Y)
for (Y=0,Pos_Y=Debut_Y;Y<HAUTEUR_SPRITE_MENU;Y++,Pos_Y++)
for (X=0,Pos_X=Debut_X;X<LARGEUR_SPRITE_MENU;X++,Pos_X++)
Pixel_dans_fenetre(Pos_X,Pos_Y,SPRITE_EFFET[Numero_sprite][Y][X]);
SDL_UpdateRect(Ecran_SDL,ToWinX(Debut_X),ToWinY(Debut_Y),LARGEUR_SPRITE_MENU*Menu_Facteur_X,HAUTEUR_SPRITE_MENU*Menu_Facteur_Y);
}

BIN
gfx2.cfg

Binary file not shown.

View File

@ -3028,11 +3028,6 @@ void Afficher_pinceau_dans_fenetre(word X,word Y,int Numero)
for (Pos_fenetre_X=Orig_X,Pos_X=0; Pos_X<Pinceau_predefini_Largeur[Numero]; Pos_fenetre_X++,Pos_X++)
Pixel_dans_fenetre(Pos_fenetre_X,Pos_fenetre_Y,(SPRITE_PINCEAU[Numero][Pos_Y][Pos_X])?CM_Noir:CM_Clair);
#define ToWinX(x) (((x)*Menu_Facteur_X)+Fenetre_Pos_X)
#define ToWinY(y) (((y)*Menu_Facteur_Y)+Fenetre_Pos_Y)
#define ToWinL(l) ((l)*Menu_Facteur_X)
#define ToWinH(h) ((h)*Menu_Facteur_X)
SDL_UpdateRect(Ecran_SDL, ToWinX(Orig_X), ToWinY(Orig_Y),
ToWinL(Pinceau_predefini_Largeur[Numero]),
ToWinH(Pinceau_predefini_Hauteur[Numero])

View File

@ -150,3 +150,8 @@ void Interchanger_image_principale_et_brouillon(void);
void Changer_facteur_loupe(byte Indice_facteur);
void Remap_picture(void);
#define ToWinX(x) (((x)*Menu_Facteur_X)+Fenetre_Pos_X)
#define ToWinY(y) (((y)*Menu_Facteur_Y)+Fenetre_Pos_Y)
#define ToWinL(l) ((l)*Menu_Facteur_X)
#define ToWinH(h) ((h)*Menu_Facteur_X)

2
main.c
View File

@ -21,6 +21,8 @@
#include "loadsave.h"
#include "sdlscreen.h"
#include "erreurs.h"
#include "readini.h"
#include "saveini.h"
#ifdef __linux__
#include "linux.h" //Fichier avec diverses fonctions qui existaient sous dos mais pas sous linux...