OS4, OSX: Centralized the part which determined which directory contains the program's files.

Owners of these platforms, please check if I did it ok. It should crash spectacularly on program init or shutdown if I messed up.


git-svn-id: svn://pulkomandy.tk/GrafX2/trunk@312 416bcca6-2ee7-4201-b75f-2eb2f807beb1
This commit is contained in:
Yves Rizoud 2008-10-27 18:27:05 +00:00
parent 392f5f13d0
commit b49fde7015
4 changed files with 20 additions and 43 deletions

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init.c
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@ -60,13 +60,30 @@
#endif
// Chercher le répertoire contenant GFX2.EXE
void Chercher_repertoire_du_programme(char * Chaine)
// en: Determine which directory contains the executable, data, and configuration.
// The argument is argv[0], but some platforms don't need it.
#if defined(__macosx__) || defined(__amigaos4__)
#define ARG_UNUSED __attribute__((unused))
#else
#define ARG_UNUSED
#endif
void Chercher_repertoire_du_programme(ARG_UNUSED char * Chaine)
{
#ifdef __macosx__
#undef ARG_UNUSED
// MacOSX
#if defined(__macosx__)
CFURLRef url = CFBundleCopyBundleURL(CFBundleGetMainBundle());
CFURLGetFileSystemRepresentation(url,true,(UInt8*)Repertoire_du_programme,MAXPATHLEN);
CFRelease(url);
strcat(Repertoire_du_programme,"Contents/Resources");
strcat(Repertoire_du_programme,"/Contents/Resources/");
// AmigaOS4: hard-coded volume name.
#elif defined(__amigaos4__)
strcpy(Repertoire_du_programme,"PROGDIR:");
// Windows, linux: The part of argv[0] before the executable name.
// Keep the last / or \.
#else
Extraire_chemin(Repertoire_du_programme, Chaine);
#endif
@ -161,12 +178,8 @@ void Charger_DAT(void)
struct stat Informations_Fichier;
#ifdef __amigaos4__
strcpy(Nom_du_fichier,"PROGDIR:gfx2.dat");
#else
strcpy(Nom_du_fichier,Repertoire_du_programme);
strcat(Nom_du_fichier,"gfx2.dat");
#endif
if(stat(Nom_du_fichier,&Informations_Fichier))
{
@ -1576,12 +1589,8 @@ int Charger_CFG(int Tout_charger)
struct stat Informations_Fichier;
int Conversion_touches = 0;
#ifdef __amigaos4__
strcpy(Nom_du_fichier,"PROGDIR:gfx2.cfg");
#else
strcpy(Nom_du_fichier,Repertoire_du_programme);
strcat(Nom_du_fichier,"gfx2.cfg");
#endif
stat(Nom_du_fichier,&Informations_Fichier);
Taille_fichier=Informations_Fichier.st_size;
@ -1851,12 +1860,8 @@ int Sauver_CFG(void)
struct Config_Infos_touche CFG_Infos_touche;
struct Config_Mode_video CFG_Mode_video;
#ifdef __amigaos4__
strcpy(Nom_du_fichier,"PROGDIR:gfx2.cfg");
#else
strcpy(Nom_du_fichier,Repertoire_du_programme);
strcat(Nom_du_fichier,"gfx2.cfg");
#endif
if ((Handle=fopen(Nom_du_fichier,"wb"))==NULL)
return ERREUR_SAUVEGARDE_CFG;

8
main.c
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@ -264,15 +264,7 @@ void Initialisation_du_programme(int argc,char * argv[])
Initialiser_S_Liste_de_pages(Brouillon_Backups);
// On détermine dès le départ où se trouve le fichier:
// On détermine dès le départ où se trouve le fichier:
#ifdef __macosx__
CFURLRef url = CFBundleCopyBundleURL(CFBundleGetMainBundle());
CFURLGetFileSystemRepresentation(url, true, (UInt8 *) Repertoire_du_programme, MAXPATHLEN);
CFRelease(url);
strcat(Repertoire_du_programme, "/Contents/Resources/");
#else
Chercher_repertoire_du_programme(argv[0]);
#endif
// On détecte les lecteurs qui sont accessibles:
Rechercher_drives();

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@ -403,23 +403,15 @@ int Charger_INI(struct S_Config * Conf)
Nom_du_fichier=(char *)malloc(256);
// On calcule le nom du fichier qu'on manipule:
#ifdef __amigaos4__
strcpy(Nom_du_fichier,"PROGDIR:gfx2.ini");
#else
strcpy(Nom_du_fichier,Repertoire_du_programme);
strcat(Nom_du_fichier,"gfx2.ini");
#endif
Fichier=fopen(Nom_du_fichier,"rb");
if (Fichier==0)
{
// Si le fichier ini est absent on le relit depuis gfx2.dat
#ifdef __amigaos4__
strcpy(Nom_du_fichier,"PROGDIR:gfx2.dat");
#else
strcpy(Nom_du_fichier,Repertoire_du_programme);
strcat(Nom_du_fichier,"gfx2.dat");
#endif
Fichier=fopen(Nom_du_fichier,"rb");
if (Fichier == 0)
{

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@ -399,22 +399,14 @@ int Sauver_INI(struct S_Config * Conf)
Buffer=(char *)malloc(1024);
// On calcule les noms des fichiers qu'on manipule:
#ifdef __amigaos4__
strcpy(Nom_du_fichier,"PROGDIR:gfx2.ini");
#else
strcpy(Nom_du_fichier,Repertoire_du_programme);
strcat(Nom_du_fichier,"gfx2.ini");
#endif
// On vérifie si le fichier INI existe
if ((Ini_existe = Fichier_existe(Nom_du_fichier)))
{
#ifdef __amigaos4__
strcpy(Nom_du_fichier_temporaire,"PROGDIR:gfx2.$$$");
#else
strcpy(Nom_du_fichier_temporaire,Repertoire_du_programme);
strcat(Nom_du_fichier_temporaire,"gfx2.$$$");
#endif
// On renome l'ancienne version du fichier INI vers un fichier temporaire:
if (rename(Nom_du_fichier,Nom_du_fichier_temporaire)!=0)
@ -423,12 +415,8 @@ int Sauver_INI(struct S_Config * Conf)
}
}
// On récupère un fichier INI "propre" dans GFX2.DAT
#ifdef __amigaos4__
strcpy(Nom_du_fichier_DAT,"PROGDIR:gfx2.dat");
#else
strcpy(Nom_du_fichier_DAT,Repertoire_du_programme);
strcat(Nom_du_fichier_DAT,"gfx2.dat");
#endif
Ancien_fichier=fopen(Nom_du_fichier_DAT,"rb");
if (Ancien_fichier==0)
{