Set_color did not divide colors by 4 for VGAcompatibility

git-svn-id: svn://pulkomandy.tk/GrafX2/trunk@115 416bcca6-2ee7-4201-b75f-2eb2f807beb1
This commit is contained in:
Adrien Destugues 2008-08-10 13:18:58 +00:00
parent 2c187ef632
commit d9cc87b669

View File

@ -484,9 +484,23 @@ void Rotate_90_deg_LOWLEVEL(byte * Source,byte * Destination)
}
}
// Remplacer une couleur par une autre dans un buffer
void Remap_general_LOWLEVEL(byte * Table_conv,byte * Buffer,short Largeur,short Hauteur,short Largeur_buffer)
{
UNIMPLEMENTED
int dx,cx;
// Pour chaque ligne
for(dx=Hauteur;dx>0;dx--)
{
// Pour chaque pixel
for(cx=Largeur;cx>0;cx--)
{
*Buffer = Table_conv[*Buffer];
Buffer++;
}
Buffer += Largeur_buffer-Largeur;
}
}
void Copier_image_dans_brosse(short Debut_X,short Debut_Y,short Brosse_Largeur,short Brosse_Hauteur,word Largeur_image)
@ -779,9 +793,9 @@ byte Meilleure_couleur_sans_exclusion(byte Rouge,byte Vert,byte Bleu)
void Set_color(byte Couleur, byte Rouge, byte Vert, byte Bleu)
{
SDL_Color comp;
comp.r=Rouge;
comp.g=Vert;
comp.b=Bleu;
comp.r=Rouge << 2;
comp.g=Vert << 2;
comp.b=Bleu << 2;
SDL_SetColors(Ecran_SDL,&comp,Couleur,1);
}