grafX2/windows.h
Yves Rizoud 9d428e1e38 Keyboard shortcuts are customizable from within Grafx2.
2 shortcuts per function. You can use keys, MouseWheel, Middlebutton, joystick buttons,
in combination with Alt, Shift, Control.



git-svn-id: svn://pulkomandy.tk/GrafX2/trunk@609 416bcca6-2ee7-4201-b75f-2eb2f807beb1
2009-02-07 23:36:11 +00:00

80 lines
3.5 KiB
C

/* Grafx2 - The Ultimate 256-color bitmap paint program
Copyright 2007-2008 Adrien Destugues
Copyright 1996-2001 Sunset Design (Guillaume Dorme & Karl Maritaud)
Grafx2 is free software; you can redistribute it and/or
modify it under the terms of the GNU General Public License
as published by the Free Software Foundation; version 2
of the License.
Grafx2 is distributed in the hope that it will be useful,
but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
GNU General Public License for more details.
You should have received a copy of the GNU General Public License
along with Grafx2; if not, see <http://www.gnu.org/licenses/> or
write to the Free Software Foundation, Inc.,
59 Temple Place - Suite 330, Boston, MA 02111-1307, USA.
*/
#ifndef __WINDOWS_H_
#define __WINDOWS_H_
#include "struct.h"
void Remapper_ecran_apres_changement_couleurs_menu(void);
void Calculer_couleurs_menu_optimales(struct Composantes * Palette);
void Recadrer_ecran_par_rapport_au_zoom(void);
void Calculer_split(void);
void Calculer_donnees_loupe(void);
void Calculer_limites(void);
void Calculer_coordonnees_pinceau(void);
void Pixel_dans_barre_d_outil(word X,word Y,byte Couleur);
void Pixel_dans_fenetre(word X,word Y,byte Couleur);
void Encadrer_couleur_menu(byte Couleur);
void Afficher_palette_du_menu(void);
void Afficher_menu(void);
void Recadrer_palette(void);
void Print_general(short X,short Y,char * Chaine,byte Couleur_texte,byte Couleur_fond);
void Print_dans_fenetre(short X,short Y,char * Chaine,byte Couleur_texte,byte Couleur_fond);
void Print_dans_fenetre_limite(short X,short Y,const char * Chaine,byte Taille,byte Couleur_texte,byte Couleur_fond);
void Print_char_dans_fenetre(short Pos_X,short Pos_Y,unsigned char Caractere,byte Couleur_texte,byte Couleur_fond);
void Print_char_transparent_dans_fenetre(short Pos_X,short Pos_Y,unsigned char Caractere,byte Couleur);
void Print_dans_menu(char * Chaine, short Position);
void Print_coordonnees(void);
void Print_nom_fichier(void);
void Print_compteur(short X,short Y,char * Chaine,byte Couleur_texte,byte Couleur_fond);
byte Demande_de_confirmation(char * Message);
void Warning_message(char * Message);
void Afficher_limites_de_l_image(void);
void Afficher_ecran(void);
void Fenetre_Afficher_cadre_general(word Pos_X,word Pos_Y,word Largeur,word Hauteur,
byte Couleur_HG,byte Couleur_BD,byte Couleur_S,byte Couleur_CHG,byte Couleur_CBD);
void Fenetre_Afficher_cadre_mono(word Pos_X,word Pos_Y,word Largeur,word Hauteur,byte Couleur);
void Fenetre_Afficher_cadre_creux(word Pos_X,word Pos_Y,word Largeur,word Hauteur);
void Fenetre_Afficher_cadre_bombe(word Pos_X,word Pos_Y,word Largeur,word Hauteur);
void Fenetre_Afficher_cadre(word Pos_X,word Pos_Y,word Largeur,word Hauteur);
void Afficher_sprite_dans_menu(int Numero_bouton,int Numero_sprite);
void Afficher_pinceau_dans_menu(void);
void Afficher_pinceau_dans_fenetre(word X,word Y,int Numero);
void Dessiner_zigouigoui(word X,word Y, byte Couleur, short Sens);
void Bloc_degrade_dans_fenetre(word Pos_X,word Pos_Y,word Debut_block,word Fin_block);
void Fenetre_Afficher_sprite_drive(word Pos_X,word Pos_Y,byte Type);
byte Meilleure_couleur(byte Rouge,byte Vert,byte Bleu);
byte Meilleure_couleur_sans_exclusion(byte Rouge,byte Vert,byte Bleu);
void Ligne_horizontale_XOR_Zoom(short Pos_X, short Pos_Y, short Largeur);
void Ligne_verticale_XOR_Zoom(short Pos_X, short Pos_Y, short Hauteur);
#endif