Fixed minor issues of r419 when keyboard-drawing in zoom area: "Escaping" the zoom window, and going up at the top warps to the bottom.
Also, even with mouse,when you draw downwards into the menu, the cursor no longer blinks into the top line of the menu. git-svn-id: svn://pulkomandy.tk/GrafX2/trunk@420 416bcca6-2ee7-4201-b75f-2eb2f807beb1
This commit is contained in:
		
							parent
							
								
									a2324e2cb1
								
							
						
					
					
						commit
						4c48c74a96
					
				
							
								
								
									
										34
									
								
								divers.c
									
									
									
									
									
								
							
							
						
						
									
										34
									
								
								divers.c
									
									
									
									
									
								
							@ -212,9 +212,9 @@ int Get_input(void)
 | 
				
			|||||||
          //si on est déjà en haut on peut plus bouger
 | 
					          //si on est déjà en haut on peut plus bouger
 | 
				
			||||||
          if(INPUT_Nouveau_Mouse_Y!=0)
 | 
					          if(INPUT_Nouveau_Mouse_Y!=0)
 | 
				
			||||||
          {
 | 
					          {
 | 
				
			||||||
	    if(Loupe_Mode && INPUT_Nouveau_Mouse_Y < Menu_Ordonnee && INPUT_Nouveau_Mouse_X > Principal_Split)
 | 
					            if(Loupe_Mode && INPUT_Nouveau_Mouse_Y < Menu_Ordonnee && INPUT_Nouveau_Mouse_X > Principal_Split)
 | 
				
			||||||
		INPUT_Nouveau_Mouse_Y-=Loupe_Facteur;
 | 
					                INPUT_Nouveau_Mouse_Y=INPUT_Nouveau_Mouse_Y<Loupe_Facteur?0:INPUT_Nouveau_Mouse_Y-Loupe_Facteur;
 | 
				
			||||||
	    else
 | 
					            else
 | 
				
			||||||
                INPUT_Nouveau_Mouse_Y--;
 | 
					                INPUT_Nouveau_Mouse_Y--;
 | 
				
			||||||
            ok=1;
 | 
					            ok=1;
 | 
				
			||||||
          }
 | 
					          }
 | 
				
			||||||
@ -224,9 +224,13 @@ int Get_input(void)
 | 
				
			|||||||
          //[Touche] = Emulation de MOUSE DOWN
 | 
					          //[Touche] = Emulation de MOUSE DOWN
 | 
				
			||||||
          if(INPUT_Nouveau_Mouse_Y<Hauteur_ecran-1)
 | 
					          if(INPUT_Nouveau_Mouse_Y<Hauteur_ecran-1)
 | 
				
			||||||
          {
 | 
					          {
 | 
				
			||||||
	    if(Loupe_Mode && INPUT_Nouveau_Mouse_Y < Menu_Ordonnee && INPUT_Nouveau_Mouse_X > Principal_Split)
 | 
					            if(Loupe_Mode && INPUT_Nouveau_Mouse_Y < Menu_Ordonnee && INPUT_Nouveau_Mouse_X > Principal_Split)
 | 
				
			||||||
		INPUT_Nouveau_Mouse_Y+=Loupe_Facteur;
 | 
					            {
 | 
				
			||||||
	    else
 | 
					                INPUT_Nouveau_Mouse_Y+=Loupe_Facteur;
 | 
				
			||||||
 | 
					                if (INPUT_Nouveau_Mouse_Y>=Hauteur_ecran)
 | 
				
			||||||
 | 
					                    INPUT_Nouveau_Mouse_Y=Hauteur_ecran-1;
 | 
				
			||||||
 | 
					            }
 | 
				
			||||||
 | 
					            else
 | 
				
			||||||
                INPUT_Nouveau_Mouse_Y++;
 | 
					                INPUT_Nouveau_Mouse_Y++;
 | 
				
			||||||
            ok=1;
 | 
					            ok=1;
 | 
				
			||||||
          }
 | 
					          }
 | 
				
			||||||
@ -236,9 +240,9 @@ int Get_input(void)
 | 
				
			|||||||
          //[Touche] = Emulation de MOUSE LEFT
 | 
					          //[Touche] = Emulation de MOUSE LEFT
 | 
				
			||||||
          if(INPUT_Nouveau_Mouse_X!=0)
 | 
					          if(INPUT_Nouveau_Mouse_X!=0)
 | 
				
			||||||
          {
 | 
					          {
 | 
				
			||||||
	    if(Loupe_Mode && INPUT_Nouveau_Mouse_Y < Menu_Ordonnee && INPUT_Nouveau_Mouse_X > Principal_Split)
 | 
					            if(Loupe_Mode && INPUT_Nouveau_Mouse_Y < Menu_Ordonnee && INPUT_Nouveau_Mouse_X > Principal_Split)
 | 
				
			||||||
		INPUT_Nouveau_Mouse_X-=Loupe_Facteur;
 | 
					                INPUT_Nouveau_Mouse_X-=Loupe_Facteur;
 | 
				
			||||||
	    else
 | 
					            else
 | 
				
			||||||
                INPUT_Nouveau_Mouse_X--;
 | 
					                INPUT_Nouveau_Mouse_X--;
 | 
				
			||||||
            ok=1;
 | 
					            ok=1;
 | 
				
			||||||
          }
 | 
					          }
 | 
				
			||||||
@ -249,9 +253,13 @@ int Get_input(void)
 | 
				
			|||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
          if(INPUT_Nouveau_Mouse_X<Largeur_ecran-1)
 | 
					          if(INPUT_Nouveau_Mouse_X<Largeur_ecran-1)
 | 
				
			||||||
          {
 | 
					          {
 | 
				
			||||||
	    if(Loupe_Mode && INPUT_Nouveau_Mouse_Y < Menu_Ordonnee && INPUT_Nouveau_Mouse_X > Principal_Split)
 | 
					            if(Loupe_Mode && INPUT_Nouveau_Mouse_Y < Menu_Ordonnee && INPUT_Nouveau_Mouse_X > Principal_Split)
 | 
				
			||||||
		INPUT_Nouveau_Mouse_X+=Loupe_Facteur;
 | 
					            {
 | 
				
			||||||
	    else
 | 
					                INPUT_Nouveau_Mouse_X+=Loupe_Facteur;
 | 
				
			||||||
 | 
					                if (INPUT_Nouveau_Mouse_X>=Largeur_ecran)
 | 
				
			||||||
 | 
					                    INPUT_Nouveau_Mouse_X=Largeur_ecran-1;
 | 
				
			||||||
 | 
					            }
 | 
				
			||||||
 | 
					            else
 | 
				
			||||||
                INPUT_Nouveau_Mouse_X++;
 | 
					                INPUT_Nouveau_Mouse_X++;
 | 
				
			||||||
            ok=1;
 | 
					            ok=1;
 | 
				
			||||||
          }
 | 
					          }
 | 
				
			||||||
@ -294,7 +302,7 @@ int Get_input(void)
 | 
				
			|||||||
    byte bl=0;//BL va indiquer si on doit corriger la position du curseur
 | 
					    byte bl=0;//BL va indiquer si on doit corriger la position du curseur
 | 
				
			||||||
 | 
					
 | 
				
			||||||
    //Si le curseur ne se trouve plus dans l'image
 | 
					    //Si le curseur ne se trouve plus dans l'image
 | 
				
			||||||
    if(Menu_Ordonnee<INPUT_Nouveau_Mouse_Y)
 | 
					    if(Menu_Ordonnee<=INPUT_Nouveau_Mouse_Y)
 | 
				
			||||||
    {
 | 
					    {
 | 
				
			||||||
      //On bloque le curseur en fin d'image
 | 
					      //On bloque le curseur en fin d'image
 | 
				
			||||||
      bl++;
 | 
					      bl++;
 | 
				
			||||||
 | 
				
			|||||||
		Loading…
	
	
			
			x
			
			
		
	
		Reference in New Issue
	
	Block a user