grafX2/sdlscreen.c
Adrien Destugues 28e0cdbaf1 First drawing functions. We can see the interface !
git-svn-id: svn://pulkomandy.tk/GrafX2/trunk@25 416bcca6-2ee7-4201-b75f-2eb2f807beb1
2007-09-20 15:37:39 +00:00

131 lines
3.9 KiB
C

#include <SDL/SDL.h>
#include "global.h"
#include "sdlscreen.h"
void Pixel_SDL (word X,word Y,byte Couleur)
{
*(((Uint8 *)Ecran_SDL->pixels) + Y * Ecran_SDL->pitch + X)=Couleur;
// SDL_UpdateRect(Ecran_SDL,X,Y,0,0);
}
static inline void Pixel_SDL_Fast(word X, word Y,byte Couleur)
{
*(((byte *)Ecran_SDL->pixels) + Y * Ecran_SDL->pitch +X)=Couleur;
}
byte Lit_Pixel_SDL (word X,word Y)
{
Uint8 * p = ((Uint8 *)Ecran_SDL->pixels) + Y * Ecran_SDL -> pitch + X * Ecran_SDL -> format -> BytesPerPixel;
return *p;
}
void Effacer_Tout_l_Ecran_SDL (byte Couleur)
{
puts("Effacer_Tout_l_Ecran_SDL non implémenté!\n");
}
void Afficher_partie_de_l_ecran_SDL (word Largeur,word Hauteur,word Largeur_image)
{
puts("Afficher_partie_de_l_ecran_SDL non implémenté!\n");
}
void Block_SDL (word Debut_X,word Debut_Y,word Largeur,word Hauteur,byte Couleur)
{
SDL_Rect rectangle;
rectangle.x=Debut_X;
rectangle.y=Debut_Y;
rectangle.w=Largeur;
rectangle.h=Hauteur;
SDL_FillRect(Ecran_SDL,&rectangle,Couleur);
SDL_UpdateRect(Ecran_SDL,Debut_X,Debut_Y,Largeur,Hauteur);
}
void Pixel_Preview_Normal_SDL (word X,word Y,byte Couleur)
{
puts("Pixel_Preview_Normal_SDL non implémenté!\n");
}
void Pixel_Preview_Loupe_SDL (word X,word Y,byte Couleur)
{
puts("Pixel_Preview_Loupe_SDL non implémenté!\n");
}
void Ligne_horizontale_XOR_SDL(word Pos_X,word Pos_Y,word Largeur)
{
puts("Ligne_horizontale_XOR_SDL non implémenté!\n");
}
void Ligne_verticale_XOR_SDL (word Pos_X,word Pos_Y,word Hauteur)
{
puts("Ligne_verticale_XOR_SDL non implémenté!\n");
}
void Display_brush_Color_SDL (word Pos_X,word Pos_Y,word Decalage_X,word Decalage_Y,word Largeur,word Hauteur,byte Couleur_de_transparence,word Largeur_brosse)
{
puts("Display_brush_Color_SDL non implémenté!\n");
}
void Display_brush_Mono_SDL (word Pos_X,word Pos_Y,word Decalage_X,word Decalage_Y,word Largeur,word Hauteur,byte Couleur_de_transparence,byte Couleur,word Largeur_brosse)
{
int i,j;
for(i=0;i<Hauteur;i++)
{
for(j=0;j<Largeur;j++)
{
if (*(Brosse+Decalage_X+Brosse_Largeur*Decalage_Y)==Couleur_de_transparence)
Pixel_SDL_Fast(Pos_X+j,Pos_Y+i,Couleur);
}
}
SDL_UpdateRect(Ecran_SDL,Pos_X,Pos_Y,Largeur,Hauteur);
}
void Clear_brush_SDL (word Pos_X,word Pos_Y,word Decalage_X,word Decalage_Y,word Largeur,word Hauteur,byte Couleur_de_transparence,word Largeur_image)
{
puts("Clear_brush_SDL non implémenté!\n");
}
void Remap_screen_SDL (word Pos_X,word Pos_Y,word Largeur,word Hauteur,byte * Table_de_conversion)
{
puts("Remap_screen_SDL non implémenté!\n");
}
void Afficher_une_ligne_ecran_SDL (word Pos_X,word Pos_Y,word Largeur,byte * Ligne)
{
int i;
for(i=0;i<Largeur;i++)
{
Pixel_SDL_Fast(Ecran_SDL,Pos_X+i,Pos_Y);
}
SDL_UpdateRect(Ecran_SDL,Pos_X,Pos_Y,Largeur,1);
}
void Lire_une_ligne_ecran_SDL (word Pos_X,word Pos_Y,word Largeur,byte * Ligne)
{
puts("Lire_une_ligne_ecran_SDL non implémenté!\n");
}
void Afficher_partie_de_l_ecran_zoomee_SDL(word Largeur,word Hauteur,word Largeur_image,byte * Buffer)
{
puts("Afficher_partie_de_l_ecran_zoomee_SDL non implémenté!\n");
}
void Display_brush_Color_zoom_SDL(word Pos_X,word Pos_Y,word Decalage_X,word Decalage_Y,word Largeur,word Pos_Y_Fin,byte Couleur_de_transparence,word Largeur_brosse,byte * Buffer)
{
puts("Display_brush_Color_zoom_SDL non implémenté!\n");
}
void Display_brush_Mono_zoom_SDL (word Pos_X,word Pos_Y,word Decalage_X,word Decalage_Y,word Largeur,word Pos_Y_Fin,byte Couleur_de_transparence,byte Couleur,word Largeur_brosse,byte * Buffer)
{
puts("Display_brush_Mono_zoom_SDL non implémenté!\n");
}
void Clear_brush_zoom_SDL (word Pos_X,word Pos_Y,word Decalage_X,word Decalage_Y,word Largeur,word Pos_Y_Fin,byte Couleur_de_transparence,word Largeur_image,byte * Buffer)
{
puts("Clear_brush_zoom_SDL non implémenté!\n");
}
void Set_Mode_SDL()
{
Ecran_SDL=SDL_SetVideoMode(Largeur_ecran,Hauteur_ecran,8,SDL_SWSURFACE);
}